گردهمایی از پردیس تا فردوس دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بین الملل پردیس کرمان همراه با جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

شامگاه جمعه مورخه 1393/10/05در روزهای آغازین ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و در آستانه آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گردهمایی از پردیس تا فردوس دانشجویان پزشکی دانشکده بین الملل پردیس

کرمان همراه با جشن گلریزان به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد با حضور مسئولین دانشگاه ، اعضاء هیئت علمی ، دانشجویان ، جمعی از مسئولین استان و مدیر عامل ستاد دیه برگزار گردید.

بخش های مهم گردهمایی ( جشن گلریزان )با پخش کلیپی از برنامه ماه عسل با اجراء احسان علیخانی در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیر عمد همراه بود که زمینه را برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد استان در بین دانشجویان پزشکی واحد بین الملل فراهم نمود . همچنین حضور دو مددجوی جوان محکوم به پرداخت دیه بهمراه خانوادهایشان که یکی از آنها دانشجو بوده و در این مراسم چشمگیر بود که هدف از برگزاری جشن گلریزان در واقع آزادی این دو مددجو بوده است .

سپس آقای فصیحی هرندی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی مسئولین دانشگاه ، اساتید ، و دانشجویان بیان نمود کمک به هم نوع خود از آموزه های دینی و اسلامی ما مردم ایران زمین می باشد که همواره توانسته ایم دست نیازمندان را به نحوی گرفته و مشکل آنان را تا حد توان رفع نمایم .همچنین ایشان با مطرح نمودن این شعر از سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند بر سر در سازمان ملل از همه دانشجویان و اساتید خواست در حد توان خود به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد کمک نمایند.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین دکتر عارفی نماینده ولی فقیه و نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) خواستار برگزاری این گونه جلسات و مشارکت همه اقشارجامعه در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شدند.

در این گردهمایی آقای موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در سال 93 اعلام نمودند این ستاد از بدو تاسیس در استان بیش از 2000 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد کرده و در حال حاضر 213 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایندکه بالاترین آمار مربوط به محکومین به پرداخت مهریه  می باشد . ایشان اظهار امیدواری کردند که جوانان در کنار فراگیری علم و دانش به مسئله ازدواج اهمیت داده و از تعهد مهریه های سنگین پرهیز نمایند تا شاهد فروپاشی کانون گرم خانواده نباشیم .

وی در ادامه گفت : در کنار سنت حسنه برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردمی و خیرین در جهت آزادی مددجویان جرائم غیر عمد ستاد دیه رسالت مهم خود را در بحث پیشگیری با جدیت دنبال می کند تا با آگاهی  دهی و فرهنگ سازی مناسب جلوی بروز حوادث ناگوار و ورود افراد به زندان گرفته شود.

در پایان مقرر گردید با تشکیل مجمع خیرین و با پیگیری آقای سید محمد صادق تقوی بعنوان نماینده دانشجویان دانشگاه بین الملل این حرکت خیر خواهانه در استانهای مختلف نیز برنامه ریزی گردد./