گردهمایی نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در زندانهای استان

اولین گردهمایی نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در زندانهای استان در سال جاری صبح روز یکشنبه در سالن کنفرانس اداره کل زندانها با حضور مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان ، مسئول مددکاری ، مسئول آمار رایانه و نمایندگان ستاد دیه برگزار گردید.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان گفت : این جلسه به منظور 1- بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان بویژه محکومین به پرداخت دیه 2- بررسی آخرین وضعیت محکومینی که سال

قبل وارد زندان شدند3-تشریح دستورالعمل صادره از سوی ستاددیه کشوربرای محکومین غیر عمد 4 – نحوه برگزاری جشن گلریزان در سراسر استان بیان نمود.

موسوی قوام افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و ولادت کریم اهل بیت آقا امام حسن مجتبی (ع) هم در نیمه این ماه قرار دارد نمایندگان و مددکاران سعی کنند در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بیش ار بیش فعالیت داشته باشند اولاً اولویت بندی آزادی در جرائم غیر عمد ، ثانیاً کرامت انسانی که همان نیازمند و آبرومند بودن محکومین می باشد باید رعایت گرددو به کسی اجازه سوء استفاده از ستاد دیه را ندهند .

مدیر عامل ستاد دیه بیان نمود گروه تحقیق در تمامی شهرستانهایی که دارای زندان می باشد ایجاد شده است لذا باید فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر نمایند.پرونده مددجویان نباید بصورت سوری و یا بی تفاوت توسط اعضاء مورد بررسی قرار گیردنمایندگان سعی کنند از افراد حاضر در گروه تحقیق در جلسه اخذ تخفیف و یا رضایت شاکی هم دعوت بعمل آورند .

وی در ادامه گفت : در ارسال پرونده و مدارک مددجویان جرائم غیر عمد باید دقت لازم را بعمل آورید همچنین پایان هر ماه آمار محکومین غیر عمد هر زندان توسط نماینده ستاد دیه به موقع و با دقت تهیه و به ستاد دیه ارسال گردد.

موسوی قوام در نحوه خصوص برگزاری جشن گلریزان هم به نمایندگان توضیحاتی را دادند و تاریخ برگزاری هر شهرستان را هم به آنان اعلام نمودند.

در ادامه این جلسه خانم بهرامی مسئول مددکاری ستاد دیه استان به تشریح دستور العمل صادره از سوی ستاد دیه کشور پرداخته و نمایندگان  به بحث تبادل نظر پرداخته اند.

ایشان همچنین در خصوص محکومین به پرداخت دیه در جرائم رانندگی که پرونده آنان حتما باید به صندوق تامین خسارتهای بدنی ارسال گردد توضیحاتی را بیان نمودند

لازم به ذکر است به مناسبت هفته قوه قضائیه 12 مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندانهای استان با پرداخت مبلغ نهصد میلیون ریال آزاد می شوند .