تعهد 3میلیارد200 میلیون ریالی خیرین چهار شهرستان جنوب استان

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ودر آستانه فرا رسیدن عید سعید فطرجشن گلریزان به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد  در چهار شهرستان جنوب استان (کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب ) با محوریت شهرستان قلعه گنج مشترکاً همزمان با برگزاری برنامه گنجینه رمضان استان شامگاه روز یکشنبه مورخه 1395/04/13 با حضور ائمه جمعه ،روسای دادگسترها و دادستانهای شهرستان های مذکور،

فرماندار، بخشدار، مدیر کل اداره زندانهای استان ، مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان ، جمعی از مسئولین ، خیرین و مردم خون گرم قلعه گنج برگزار گردید.

دراین جشن که بصورت مشترک با برنامه گنجینه رمضان استان برگزار شد تعدادی از هنرمندان کشوری و استانی هم حضور داشته که برنامه فوق بصورت  زنده از شبکه استانی پخش گردید.

 علی ولی نیا مدیر کل اداره زندانهای استان و نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان در خصوص آثار اجتماعی وزیان باری که برای خانواده زندانیان جرائم غیر عمدرخ می دهد گفت :علاوه بر آثار مخربی که برروی فرزندان در جامعه بوجود می آید و ممکن است فرزندان خانواده را به راه خلاف و در نهایت زندان بکشاند بیشترین ضربه را همسر زندانی می خورد در مواردی که حبس طولانی باشد همسر تمایل بیشتری برای جدایی پیدا می کند ممکن است به فساد اخلاقی و تباهی راه پیدا کندکه یک تهدید برای سلامت اجتماع خواهد بود..

در ادامه سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه تاسیس ستاد دیه یاد شهید بزرگوار لاجوردی را گرامی داشت و او را مرد خستگی ناپذیر سازمان زندانها نامید..

وی همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه در سال جاری پرداخت و اعلام نمود از ابتدای سال نود و پنج تعداد 32 زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت بیش ازمبلغ 9میلیاردو هفتصد و نه میلیون ریال  ریال از سطح زندانهای استان آزاد شدند.

 موسوی گفت : همچنین از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان تعداد 2420 زندانی جرائم غیر عمد از سطح زندانهای استان آزاد شدندکه 593 نفر از آنان با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه بدون پرداخت هیچ گونه وجهی و با اخذ رضایت شکات بوده است. ضمناً 1827 نفر هم مددجوی واجد الشرایط از تعداد کل آزادی با پرداخت مبلغ 349 میلیارد ریال  از سطح زندانهای استان آزاد گردیده اند.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان از آمار تامل برانگیز ورود جوانان محکوم به پرداخت مهریه و نفقه به زندان اظهار تاسف نمود و عنوان داشت متاسفانه بر اساس باور های غلط و چشم به هم چشمی در سطح جامعه و عدم تعهد زوجین به زندگی مشترک روز انه شامل ورود جوانان محکوم به پرداخت مهریه و نفقه به زندان هستیم .

موسوی قوام در پایان یادآور شد در حال حاضر تعداد 20 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد درزندان شهرستان های کهنوج و منوجان تحمل حبس می نمایند که انشالله با جمع آوری مبلغ تعهد خیرین زمینه آزادی آنان در روزهای آینده فراهم می گردد.

در مراسم گلریزان چهار شهرستان جنوبی مبلغ 3 میلیاردو 200 میلیون ریال خیرین تعهد نموده که سهم شهرستان کهنوج 1میلیاردو 500 میلیون ریال ، شهرستان قلعه گنج 900 میلیون ریال ، شهرستان فاریاب 600 میلیون ریال و شهرستان رودبار جنوب 200 میلیون ریال می باشد