وجود 140 داماد بدهکار مهریه در زندان های استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در مراسم جشن گلریزان در شهرستان شهربابک با اشاره به نقش این ستاد در جذب کمک های خیرین گفت : در چند سال گذشته برای آزادی ۲۶۴۸ زندانی جرائم غیر عمد در استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است .

 سید حجت اله موسوی قوام بیان کرد : از مهم ترین اهداف برگزاری جشن های گلریزان علاوه بر جذب کمک های مردمی فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

وی ضمن بیان این نکته که شهرستان شهربابک کمترین آمار زندانی جرائم غیر عمد در استان را دارد گفت : در این شهرستان ۶ زندانی جرائم غیر عمد وجود دارد که برای آزادی آنان ۴۳۹ میلیون تومان لازم است .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اعلام کرد : ظرف چند سال گذشته ۵۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد در شهربابک آزاد شده است که ۲۳ نفر از آنها بدهکار دیه و ۳۶ نفر دیگر هم بدهکار محکومیت های مالی بوده اند که برای آزادی آنها ۸۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان پرداخت شده است.

موسوی قوام ضمن هشدار به خانواده ها برای تعیین مهریه اظهار کرد : در بحث پرداخت مهریه هم اکنون ۱۴۰ نفرمددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند.

وی تصریح کرد : ستاد دیه استان در بخش درمان و پرداخت هزینه های مالی خیلی خوب کار کرده است اما در حوزه پیشگیری با توجه به فعالیت ها و کارهای زیادی که انجام گرفته همچنان جامعه نیازمند این حوزه می باشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت : در سال گذشته در شهرستان شهربابک ۳۳ میلیون تومان جمع آوری و به ستاد دیه استان تحویل داده شد و ستاد دیه با پرداخت ۱۰۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شهربابک را فراهم کرد.

فرماندار شهربابک هم در این مراسم با اشاره به آثار و برکات کارهای خداپسندانه در زندگی انسان‌های خیّر، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده را عبادت و معامله با خدا دانست.

 علیرضا اسدی با تاکید بر اینکه بخشی از زندانیان به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه، در زندان به سر می‌برند، خواستار پیشگیری از این معضل از طریق آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جوانان شد.