آزادی ۷۰ مددجوی جرائم غیر عمد کرمان به مناسبت هفته بسیج

سید مجتبی حسینی مدیر کل اداره زندانها  و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان در آئین نهضت آزادسازی محکومین جرایم غیر عمد  زندان های استان که در بیت الزهرای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور رئیس کل دادگستری استان، جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان، مدیر کل صدا و سیمای استان ، مدیر کل کمیته امداد امام(ره) ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، اعضای هیات امنای ستاد دیه و جمعی از مسئولین اجرایی ، قضایی و تعدادی ازخیرین استان  برگزارشد گفت: بسیج شجره طیبه ای است که به دست امام راحل کاشته شد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده و آثار و برکات زیادی دارد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج اظهار کرد: بسیج همواره در کنار مردم بوده و خدمت رسانی کرده است و ایثار، اخلاص و تعهد به خدمت از شاخص های بسیج می باشد.

مدیرکل زندان های استان کرمان با اشاره به اینکه تا کنون چندین مرحله آئین آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان برگزار شده است، اظهار کرد:  امروز به مناسبت هفته بسیج  تعداد ۷۰ نفر از محکومان جرایم غیر عمد از سطح زندانهای استان آزاد می شوند و انشالله در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به نیت ۶۳ سال عمر پربرکت ایشان تلاش می شود ۶۳ مددجوی دیگر زمینه آزادیشان فراهم و به آغوش گرم خانواده هایشان باز می گردند .

وی تاکید کرد: یکی از بهترین خیرین ما شکات بودند و آنها از بخشی از حق خود گذشته و زمینه آزادی این افراد را فراهم کردند.

حسینی کل مبلغ بدهی این محکوم را ۱۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۴ میلیارد تومان این بدهی با اخذ رضایت شکات، ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آورده زندانیان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۵۸ میلیون تومان کمک خیرین، ۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان ستاد دیه استان تامین شده است.

سرهنگ نظری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین گفت: بهترین سازمان مردمی در همه صنوف و زمان ها و بحران های مختلف بسیج است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج  در جهت آزادی محکومین در بند  و بازگشت آبرومندانه آنان هم ورود داشته تصریح کرد: با همکاری تمامی اقشار بسیج این برنامه در سطح کشور در حال اجرا است تا تعداد زیادی از هم وطنان عزیز که بصورت نا خواسته وارد زندان شدند آزاد شوند .

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اداره کشور نباید به سمت زندان محوری برود و اداره کشور با زندان بسیار سنگین است.

“یدالله موحد” در آئین نهضت آزادسازی محکومین جرایم غیر عمد زندان های استان کرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نماد بسیج دانست و گفت: امام راحل رمز و راز سربلندی و عزت جهان اسلام و ایران در اتحاد را، انسجام و وحدت می دانستند.

وی با تبیین قدمت بسیج در اسلام و با برشمردن شاخص های بسیج بیان کرد: بسیج یک ماهیت و جوهره دینی و قرآنی دارد و بسیج فرهنگ و اندیشه است و معراج تفکر اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، مکتب حاج قاسم را یک ظرفیت دانست و بیان کرد: نهضت آزادسازی زندانیان از محورهای مکتب حاج قاسم است. تاکنون چهار مرحله آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد  استان کرمان برگزار شده است؛ بسیج حقوقدانان در جلب رضایت شکات نقش خوبی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید