آزادی 42 مددجوی جرائم غیر عمد در دو ماهه ابتدای سال 1401

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی 42 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد در دو ماهه ابتدای سال جاری خبر داد .

وی گفت این تعداد از مددجویان با پرداخت مبلغ بیش از 37 میلیاردو 110میلیون ریال از محل کمک های مردمی ستاد دیه استان ، ستاد دیه کشور ، صندوق تامین خسارت بدنی ، بانک های عامل و اخذ گذشت شکات آزاد شدند .

وی با بیان این موضوع که به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانهای در جرائم غیر عمد جلسات صلح سازش در سطح زندانهای استان در حال برگزاری می باشد افزود با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه بیش از 191 میلیارد ریال از شکات این تعداد از مددجویان  گذشت و تخفیف رضایت مندانه اخذ گردیده است .

موسوی قوام در ادامه افزود : در حال حاضر تعداد 187 مددجوی واجد الشرایطدر سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که بیشترین آمار مربوط به زندان کرمان با تعداد 91 مددجو  و کمترین آن مربوط به زندان منوجان با تعداد 3 می باشد.

ایشان در پایان بیان داشتند بیشترین امار ورودی مربوط به 2 ماهه سال جاری با تعداد 101 ورودی می باشد که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی در زمینه ورود محکومین غیر عمد به زندان و فراهم نمودن زمینه ازادی آنان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید