در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 43 مددجوی غیر عمد استان طعم آزادی را می چشند


سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در جلسه هیات امنای این ستاد که در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار گردید خبر از فراهم شدن زمینه آزادی 43 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد را به مناسبت چهل سومین سالگرد شکوهمند انقلاب سلامی داد .
وی گفت : از تعداد مددجویانی که امروز زمینه آزادیشان فراهم گردید 5 نفر زن و مابقی مرد می باشند . کل مبلغ بدهی تعداد 43 نفر بیش از 652 میلیاردو 497 میلیون ریال است که با دستور مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مبنی بر برگزاری جلسات صلح و سازش در سطح زندانهای استان در جهت فراهم نمودن زمینه آزادی تعداد بیشتری ازمحکومین غیر عمد بیش از 586 میلیاردو 564 میلیون ریال از شکات پرونده این تعداد از مددجویان تخفیف و گذشت رضایت مندانه اخذ گردید که می توان گفت اخذ این تخفیف بدهی در نوع خود بابت پرونده مددجویان غیر عمد بی سابقه بوده است .
موسوی قوام در ادامه بیان داشت : تعدادی از این مددجویان مبلغ 17 میلیاردو 805 میلیون ریال از بدهی خود را بصورت آورده نقدینگی یا اعسار تامین نموده در نهایت با پرداخت مبلغ 38 میلیاردو 598 میلیون ریال از محل کمک های ستاد دیه استان و 8 میلیاردو 30 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه این مددجویان از زندان آزاد می شوند.
موسوی قوام ضمن اشاره به این موضوع که در سال 1400 تعداد 24 جشن گلریزان در سطح استان برگزار گردیده که بیش از 17 میلیاردو 751 میلیون تومان تعهد خیرین را داشتیم و تا کنون حدود 85 درصد آن وصول شده بیان داشت : بیشترین کمک در جهت آزادی محکومین غیر عمد را بنگاه های اقتصادی به این ستاد داشته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد ضمن اینکه در کنار کمک های بنگاه های اقتصادی کمک خیرین و نیکوکاران دیار کریمان هم افزایش داشته است .
ایشان درادامه افزودند : این ستاد از ابتدای سال تا کنون 254 مددجوی جرائم غیر عمد استان را با پرداخت مبلغ 15 میلیاردو 921 میلیون تومان از زندان آزاد نموده است که بیش از 70 درصد از محل کمک های مردمی و خیرین بوده است .
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان بیان داشت : در حال حاضر تعداد 179 مددجوی واجد الشرایط در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان حدود 12 میلیارد تومان نیاز است .

دیدگاهتان را بنویسید