۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان، طعم آزادی را چشیدند

فریبا بهرامی، مسئول مددکاری ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد با هزینه ۱۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند، گفت: ۸۰ درصد پرداختی این زندانیان از محل کمک‌های ستاد دیه استان و باقی مانده آن از محل کمک‌های ستاد دیه کشور، تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل ، صندوق تامین خسارت و اخذ رضایت شاکی بوده است.

او با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کم ترین آن  مربوط به زندان منوجان است؛ تصریح کرد: زندان کرمان با ۷۲ مددجو بیشترین و منوجان با یک نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد را دارند.

بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۸۲ نفر بدهکار مالی، ۵۷ نفر محکوم به مهریه، ۸ نفر محکوم به نفقه و یک نفر بدهکار دیه حوادث رانندگی و شبه عمد هستند.

 او با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی، ۱۴ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند، ادامه داد:  ۱۱ نفر از این زندانیان جرائم غیر عمد، ورودی سال ۹۸ و مابقی ورودی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هستند.

مسئول مددکاری ستاد دیه استان کرمان با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ جشن گلریزان به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شده که ۱۶ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است، افزود: تاکنون ۶۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید