آئین آزادی مددجویان غیر عمد به مناسبت هفته قوه فضائیه

رئیس کل دادگستری کرمان در آئین آزادی محکومین جرایم غیر عمد که در دار القرآن زندان مرکزی کرمان برگزار شداز آزادی ۵۱ مددجوی جرائم غیرعمد این استان تا پایان هفته قوه قضائیه خبر داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم هفته قوه قضائیه، آزادی محکومین جرایم غیر عمد استان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس هیات امنای ستاد دیه استان در این مراسم افزود: طی هفته جاری ۵۱ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک های ستاد دیه، ستاد دیه مرکزو تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل آزاد می شوند.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوی موفقی از زندانبانی را به دنیا ارائه کرده است تصریح کرد: تلاش های انجام شده برای رفع مشکلات مددجویان زندان ها خصوصا محکومین مالی  شایسته تقدیر است که بخشی از این خدمات را می توان در قالب اقدامات ستاد دیه مشاهده کرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اشتغال و حرفه آموزی، توجه به معنویات، آموزش قرآن و ایجاد زمینه بازگشت افراد به زندگی دین مدارانه در زندان ها دنبال می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: مسئولان زندان ها باید سیاست های جاری در زندان ها را برای رسانه ها و افکار عمومی تبیین کنند تا نقشه های پلید دشمنان قسم خورده این نظام نقش برآب شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز از اقدامات مجموعه قضایی استان، ستاد دیه  کرمان تقدیر تشکر کرد و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامی پدرانه و احساس تکلیف الهی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان ها تلاش های مضاعفی صورت گیرد و این امر نیازمند یک برنامه ویژه همگانی است .

مدیر نمایندگی‌ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: طبق سنوات گذشته در هفته قوه قضائیه زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرایم غیرعمد فراهم می شود که در هفته قوه قضائیه امسال زمینه آزادی ۵۱ نفر فراهم می شود.

وی افزود کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان جرائم غیر عمد بیش از ۱۷۷ میلیاردو ۵۰۰میلیون تومان بوده که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در سطح زندانهای استان با برگزاری جلسات صلح و سازش ضمن اخذ گذشت و تخفیف رضایت مندانه شکات و همچنین توان پرداخت مددجویان بصورت پذیرش اعسار در نهایت با پرداخت ۷ میلیاردو این تعداد از مددجویان از زندان آزاد می شوند .

سید حجت الله موسوی قوام افزود: کرمان از استان های موفق کشور در وصول تعهدات خیران در جشن های گلریزان سال جاری بوده که همچنان وصول تعهدات باقی مانده ادامه دارد.

در پایان این مراسم تعداد ۸ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد نامه های آزادی خود را بصورت نمادین دریافت نمودند .

دیدگاهتان را بنویسید