آئین تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه کرمان

ابراهیم حمیدی در آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان خطاب به خیران اظهار داشت: شما برکات و خیرات زیادی را برای زندانیان جرایم غیرعمد دارید و خداوند از نیت‌های پاک و اقدامات خیرخواهانه خیران قدردانی می‌کند.

وی ادامه داد: ستاد دیه از سال ۸۰ در استان کرمان آغاز به‌کار کرده است و ۴ هزار و ۲۷۵ نفر از زندان‌های استان کرمان توسط خیران آزاد شده‌اند.

حمیدی اضافه کرد: از محل کمک‌های مردمی ۷۰ میلیارد تومان به ستاد دیه اهدا شده است و از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک‌های عامل نیز استفاده کرده‌ایم.

حمیدی تصریح کرد: شکات نیز در قالب خیر ظاهر می‌شوند و با اعلام گذشت در کار خیر سهیم می‌شوند و یک‌هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان طی ۲۱ سال گذشته گذشت کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ نفر از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند اما هنوز ۲۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها داریم که نگاه‌شان به خیران است تا از زندان آزاد شوند و ۱۱۱ نفر بدهکار مهریه، ۱۰۹ نفر بدهکار چک، دو نفر محکوم دیه و ۱۵ نفر بدهکار نفقه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: تجلیل خیران در واقع تجلیل از انسان‌دوستی، نیکوکاری، نگاه خیرخواهانه و ارزش‌هایی‌ست که خیران به آن جامه عمل پوشانده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ابراز امیدواری کرد: ستاد دیه استان کرمان با کمک خیران بتواند زندانیان جرایم غیرعمد را تا پایان سال جاری آزاد کند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در سخنانی با اشاره به اهمیت اقدامات خیران اظهار داشت: برگشت یک فرد به خانواده تاثیرات بسیاری در بخش‌های مختلف ازجمله فرهنگی، سیاسی و امنیتی دارد.

رحمان جلالی از بیانیه گام دوم انقلاب سخن به میان آورد و ابراز داشت: رهبری فرمودند «حلقه‌های میانی نقش کلیدی برای ارتباط بین مردم و حاکمیت دارند» و ستاد دیه و دستگاه قضایی استان کرمان نقش حلقه میانی بین مردم و حاکمیت را اجرایی می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین شرکت‌های بزرگ استان کرمان نیز در سال‌های اخیر برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گام‌های مطلوبی برداشته‌اند که از آنها قدردانی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید