آزادی تعداد 111 مددجوی جرائم غیر عمد در شش ماهه ابتدای سال جاری

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه از آزادی تعداد 111 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد زندانهای استان در شش ماهه ابتدایی سال جاری با پرداخت مبلغ 93 میلیاردو 798 میلیون ریال خبر داد .
وی در ادامه ضمن بیان این موضوع که همچنان تعهدات خیرین در حال وصول می باشد افزود 80درصد مبلغ پرداختی آزادی این تعداد از مددجویان از محل کمک های مردمی و خیرین بوده است. مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان ضمن اشاره به آمار مددجویان جرائم غیر عمد استان بیان داشت : متاسفانه آمار مددجویان رو به افزایش میباشد در حال حاضر تعداد 234 مددجوی واجد الشرایط در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که 201 نفر از آنان ورودی شش ماهه ابتدای سال جاری هستند و این جای نگرانی دارد می توان گفت که نیازمند یک برنامه دقیق و کارشناسی شده در حوزه پیشگیری از ورود محکومین غیر عمد به زندان می باشیم .
موسوی قوام در پایان اظهار داشت یکی دیگر از برنامه های ستاد دیه که به جدیدت دنبال می شود برگزاری جلسات صلح و سازش در سطح زندانهای استان می باشد در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانها در جرائم غیر عمد این امر هم نیازمند حمایت از سوی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط مانند شوراهای حل اختلاف می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید