برگزاری طرح نذر حریت در جهت آزادی محکومین جرایم غیر عمد

سید حجت اله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از برگزاری طرح نذر حریت در ایام ماه محرم الحرام در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد .
وی بیان داشت در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان طرح نذر حریت با همکاری هیات مذهبی استان و کانون مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در جهت فراهم نمودن زمینه آزادی محکومین جرائم غیر عمد در حال اجرا می باشد .
موسوی قوام در خصوص اجرای این طرح اینگونه اظهار داشت با توجه به این که در ایام محرم الحرام قرار داریم این طرح به ۲ صورت قابل اجرا می باشد اول اینکه هر هیات مذهبی می تواند با جمع اوری کمک های عزاداران حسینی و اعضای خود زمینه ساز آزادی محکومین جرائم غیر عمد باشد دوم اینکه عزادارانی که قصد دارند نذری را ادا نمایند در این ایام اما شرایط ادای آن را ندارند می توانند با اهدای هزینه نذری خود در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سهیم باشند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان
وی گفت: برنامه “نذر حریت” از سال ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک ها و نذورات خیران در ماه های محرم و صفر آغاز شده که در حال حاضر تعداد ۳۰۰ مددجوی واجد الشرایط غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیاز است .
وی در پایان بیان داشت ویژه برنامه “نذر حریت فصل جدیدی در زندگی مددجویان آغاز شده و باید به یک زندگی شرافتمندانه فردی و اجتماعی برگردند و به الگو تبدیل و در راستای گره گشایی از زندگی دیگران گام بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید