فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته دولت

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۸ مددجوی واجد الشرایط غیر عمد با پرداخت بیش از ۳۳ میلیارد ۲۹۰ میلیون ریال  در آستانه هفته دولت خبر داد.

وی با بیان این موضوع که چشم محکومین واجد الشرایط جرایم غیر عمد  همچنان به دست کریمانه خیرین دیار کریمان می باشد بیان داشت از کل مبلغ پرداختی در جهت آزادی این تعداد از مددجویان مبلغ ۷ میلیارد ۵۳۵میلیون ریال  از محل کمک های مردمی و خیرین می باشد و مابقی از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و کمک ستاد دیه کشور است .

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه  کرمان در ادامه با اشاره به این موضوع که یکی از اقدامات ستاد دیه کاهش جمعیت کیفری زندانها درجرائم غیر عمد می باشد افزود که آمار ورودی محکومین غیر عمد استان در پنج ماهه نخست اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شدیدی داشته است و این امر جای نگرانی دارد که نیاز به یک برنامه و کار کارشناسی  ویژه در این زمینه می باشد همچنین نیازمند یک فرهنگ سازی در سطح جامعه خصوصاً در بین خانواده ها می باشد .

موسوی قوام در پایان بیان داشت در حال حاضر تعداد ۲۹۴ مددجوی واجد الشرایط غیر عمد  در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید