فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۵۱ مددجوی واجد الشرایط غیر عمد به مناسبت هفته قوه قضائیه

حجه الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه در جلسه هیات امنا ستاد دیه استان که در سالن اجتماعات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده سید مجتبی حسینی مدیر کل اسبق اداره زندانها و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه  کرمان و خیر مقدم به آقای دکتر رضا ذوالفعلی نژاد بعنوان  نائب رئیس جدید هیات امنای ستاد استان بیان داشت رسالت ستاد دیه به عنوان یک اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه، بی‌بدیل است. ستاد دیه در پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می نماید ضمن اینکه یکی از برنامه های  ستاد دیه در هفته قوه قضائیه آزادی تعدادی از محکومین غیر عمد استان می باشد که این امر با جدیدت در حال پیگیری می باشد .

در این جلسه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن اعلام فراهم شدن زمینه آزادی تعداد 51 مددجوی جرائم غیر عمد گفت : کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از 177 میلیاردو 537 میلیون تومان می باشد که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه مبلغ 73 میلیاردو 800 میلیون تومان گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ گردیده است همچنین توان پرداخت و تقسط از طریق اعسار 96 میلیاردو 740 میلیون  می باشد در نهایت با پرداخت مبلغ 7 میلیارد تومان از محل کمک های ستاد دیه استان ، ستاد دیه کشور و تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل این تعداد از محکومین غیر عمد از زندان آزاد می شوند.ایشان در ادامه بیان داشتند متاسفانه آمار ورودی محکومین غیر عمد در سه ماهه اول سال جاری  نسبت به سنوات سال قبل رو به افزایش بود که این امر جای تحقیق و بررسی در زمینه ورود محکومین غیر عمد به زندان می باشد . وی در پایان افزود در سال جاری خیرین و بنگاه های اقتصادی بیش از 35 میلیارد تومان تعهد نمودند که 60 درصد آن تا کنون وصول گردیده است .

 رضا ذوالفعلی نژاد نائب رئیس هیات امنای این جلسه بیان داشت  زندانیان جرائم غیرعمد مجرم نیستند و زندان جای آنها نیست و باید برنامه‌هایی اعمال شود تا این مددجویان به زندان معرفی نشوند. وی در ادامه بیان داشت اولین کار ستاد دیه فرهنگ سازی و آگاهی در سطح جامعه می باشد کار دوم پیشگیری و در نهایت آزاد سازی محکومین غیر عمد از سطح زندانهای استان است . ذوالفعلی نژاد در پایان افزود در امر پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد باید تمامی دستگاههای موجود در سطح جامعه همکاری نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید