هر هیئت یک آزادی با اجرای طرح نذر حریت در ایام محرم

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد کرمان در جلسه هیات امنای این ستاد که با حضور مدیران و نمایندگان اداره کل اوقاف ، سازمان تبلیغات اسلامی ،شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ،  شهرداری ، بسیج حقوق دانان ، هیئت های مذهبی و اعضای هیات امنای این ستاد در دادگستری استان برگزار شد از اجرای طرح نذر حریت با عنوان هر هیئت یک آزادی در ایام محرم خبر داد.

وی بیان داشت : در راستای دستور العمل ارسالی از ستاد دیه کشور مبنی بر بهره مندی از فضای معنوی ایام محرم به منظور فراهم نمودن زمینه آزادی محکومین جرائم غیر عمد طرح نذر حریت در استان با شعار هر هئیت یک آزادی در اولین روز از ماه محرم سال 1400 با همکاری و مشارکت نهادها ، ارگانها و موسسات دولتی و خصوصی کلید خورد .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن اشاره به این موضوع که در اجرای این طرح ضمن برگزاری نشست های تخصصی با کار گروه های از پیش تعیین شده در سطح استان تمامی خیرین ، نیکوکاران و عزادارن حسینی که با توجه به شرایط پیش آمده در سطح کشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قادر به ادای نذر خود نمی باشند می توانند هزینه آن را در راستای آزاد نمودن زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا نمایند .

موسوی قوام در ادامه اظهار داشت : همچنین هیات عزداری ضمن مشارکت و همکاری با ستاد دیه استان می توانند با جمع آوری نذر و نذورات خود در این با خیر و خداپسندانه مشارکت نمایند ضمن اینکه شعار ما هر هیئت یک آزادی زندانی جرائم غیر عمد می باشد. با توجه به اینکه هدف آزادی زندانی غیر عمد می باشد یکی از راه های فراهم نمودن زمینه آزادی این مددجویان مذاکره با شکات آنان می باشد در این راستا مقرر گرددید از ظرفیت های هیات مذهبی و مادحین و ذاکرین اهل بیت در جلسات صلح و سازش استفاده شود.

موسوی قوام در پایان بیان داشت : این ستاد از ابتدای سال موفق به آزاد نمودن تعداد 85 مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندانهای استان با پرداخت مبلغ 48 میلیاردو 990 میلیون ریال شده که  90 درصد آن از طریق کمک های مردمی و خیرین می باشد همچنین در حال حاضر تعداد 168 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندان های استان تحمل حبس می نمایند که بالاترین آمار مربوط به زندان کرمان و کمترین آن مربوط به زندان شهربابک می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید